Humanistiska Föreningen XCVII

Varmt välkommen till Humanistiska föreningen vid Åbo Akademi XCVII årsfest! Vi firar att föreningen varit verksam i hela 97 år! Firandet äger rum på Kåren, Tavastgatan 22, lördagen den 16.11.2024.

Tidtabell för lördagen den 16.11

Solenn Akt kl. 16.45

Solenn akten är till för representanter från olika föreningar. Ordinarie festdeltagare befinner sig traditionellt inte på Solenn akten, och behöver således inte anmäla sig till den. Om du vill komma för att se på solennan ändå, så är du varmt välkommen.

Cocktail tillfälle kl. 17.30

Cocktail tillfället är till för alla årsfestdeltagare. Kutymen kring cocktail tillfället är att man skålar inledande med skumvin, minglar med varandra, letar färdigt sin plats inför banketten och tar bilder!

Banketten inleds kl. 18.00

Banketten är själva årsfesten, då äter vi middag, sjunger snapsvisor, får ta del av en del tal och delar ut förtjänsttecken.

Nachspiel äger rum på F från 00.00 framåt!

Årsfestens efterfest!

Kvällens utlovade meny:

Meny 1

Laxpastrami med rödlöksalsa på örtsalladsbädd

Saltimbocca av kyckling med prosciutto och salvia, rostad potatis och grönabönor

Vaniljcheescake med lemoncurd i glas

Kaffe/Te

Meny 2

Porkkala med rödlöksalsa på örtsalladsbädd

Vitlöksgrillad portobello med paprikasås, rostad potatis och grönabönor

Vaniljcheescake med lemoncurd i glas

Kaffe/Te

Klädsel:

Högtidsdräkt med akademiska ordnar.

Pris:

Alkoholfritt HF - medlem: 95€

Alkohol HF - medlem: 100€

Alkoholfritt icke - medlem: 105€

Alkohol icke - medlem: 110€

Understödspris: 120€

Betalningen för årsfesten går till:

FI40 6601 0001 0962 13

Referensnummer:

Sista anmälnings-, avanmälnings och betalningsdag 31.10.

Frågor kan riktas till Emilia Melén.

[email protected] [email protected] / +358 50 3814759

Årsfesten har 210 platser.

Platserna 209 - 270 i blanketten är reservplatser.

Årsfestkommittén bibehåller sig rätten att vid behov göra ändringar i arrangemanget för årsfesten.

Bl.a. vegansk diet. Om du inte har några, lämna fältet tomt.

Om du inte deltar med avec, lämna fältet tomt. OBS! Din avec ska också fylla i en egen anmälan.
Vi garanterar inte att alla önskemål går igenom, men de tas i beaktande vid planeringen av bordsplaceringen.

De som representerar en förening deltar i Solenn Akten klockan 16.45 för att framföra hälsningar från sin förening.

Om du inte representerar någon förening, lämna fältet tomt.

Observera att anmälan är bindande.

Du får ett bekräftelsemejl för din plats på årsfesten inom några dagar efter att du anmält dig.

För att avanmäla dig kan du ta kontakt med styrelsen ([email protected]). Vänligen notera att sista dagen för avanmälningar är tisdagen 31.10 och efter det bör man betala fullt pris för årsfesten.

Personuppgiftspolicy